onsdag 26 augusti 2009

Om Julia Sandström

Så länge jag kan minnas har mitt största intresse varit att läsa och skriva. Det finns få saker som jag njuter av lika mycket som en bra bok.

Jag är 18 år och bor med min familj i Sävar, strax norr om Umeå. I våras tog jag studenten från Östra gymnasiet där jag studerade naturvetenskap. Det har varit svårt att balansera skolarbetet och skrivandet och därför ska det bli skönt att kunna fokusera på Nyckelväktarna under ett år, innan jag söker in på Universitetet.

För tillfället skriver jag på den tredje delen av Nyckelväktarserien, som ska heta Under vingarnas skugga och beräknas komma ut våren 2010.
Foto: Sandro

1 kommentar:

  1. Hej Julia! Jag heter Sofia och bor i Ö-vik. Jag har läst både :På ödets vingar: och :Så långt vingarna bär: Jag kan knappt vänta tills den tredje boken kommer. Hoppas att du fortsätter att skriva: Lycka till! Hej då:)

    SvaraRadera