måndag 31 augusti 2009

Fantasy-stafetten

I höst startar en Fantasy-stafett i Västerbottens län där klasser i läsår 5 medverkar. Den anordnas av Mediacenter i Västerbottens län och Länsbiblioteket Västerbotten. Den kommer att gå ut på att jag skriver det första kapitlet i en fantasyhistoria, som sedan byggs på av de medverkande klasserna som skriver fortsättningen. Stafetten kommer att avslutas i vår och då skriver jag berättelsens sista kapitel.

Jag tror att det här kommer att bli ett jätteroligt projekt! Dels är det spännande för mig att skriva ett kapitel i en helt ny berättelse, dels ska det bli otroligt kul att se hur fortsättningen blir. Jag hoppas också att Fantasy-stafetten kommer att öka intresset för både skrivandet och fantasygenren hos de medverkande.

När kapitlen är färdiga kommer de att läggas upp på en blogg, http://fantasystafetten.wordpress.com/, där de som vill kan läsa. Det första kapitlet finns redan tillgängligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar