söndag 24 oktober 2010

Om "Till sista vingslaget"

Bonnier Carlsen har lagt upp information om Till sista vingslaget på sin hemsida. Den lyder:

Den avslutande delen i Julia Sandströms fascinerade fantasyserie suger in läsaren i en värld där det har blivit dags för en slutlig uppgörelse i kampen mellan gott och ont.

Bakom porten bortom bergen ruvar en ondska som kan förgöra mänskligheten. För att förhindra porten att öppnas gömdes nycklarna till låsen hos fyra Nyckelväktare. Men ondskans lockelse är stor och De avskydda har nu fått vittring på nycklarna.
Tiden rinner ut för Shanzoc, Liva och Comíl. Kan de finna de två kvarvarande Nyckelväktarna före De avskydda? Om inte riskeras porten att öppnas och ondskan släppas lös ...

"Till sista vingslaget" är den fjärde och sista delen i serien om Nyckelväktarna. Julia Sandström debuterade redan som 17-åring med första delen i serien, som hyllades av kritikerna.

7 kommentarer:

  1. Jag gillar omslaget, häftigt blev det! Längtar jättemycket tills det att boken kommer ut! :)

    SvaraRadera
  2. Och jag håller med Amelie :D

    SvaraRadera
  3. Håller också med :D Omslaget ser faktiskt grymt ut! ^^

    SvaraRadera
  4. Jag gillar verkligen både böckerna och omslagen. Jag orkar inte vänta tills den sista boken kommer ut.

    SvaraRadera
  5. hej jag e en 13 årig pojke som e ett stort fan.... jag har läst snart alla böcker e på boken under vingarnas skugga...... älskar den här serien det är nog den bästa jag har läst i hela mitt liv

    SvaraRadera
  6. Hej,

    Tack, jätteroligt att höra! :D

    SvaraRadera
  7. Älskar den här serien. När man börjat läsa kan man inte sluta. Och när något bra person dör är det som att slita ut en del av sitt hjärta. Jag har en bra låt man kan lyssna till på sista boken: Imagine Dragons - It's time. Känns för mig som den skrevs bara för denna serien. Iallafall, älskar serien.

    SvaraRadera