fredag 5 november 2010

Sista kapitlet

Tänkte ge er en liten uppdatering om hur skrivandet av bok 4 går. I veckan började jag på vad jag tror blir det sista kapitlet. Tanken är att "Till sista vingslaget" ska vara klar nu i november, och jag är rätt säker på att det ska gå. Det är både spännande och rätt overkligt att boken snart är färdigskriven. Hittills är jag hyfsat nöjd med den, vilket är ovanligt, för jag brukar aldrig vara nöjd med det jag skriver, så jag vet inte om det är positivt eller negativt att jag för en gångs skull är det. Jag hoppas att jag är nöjd även när boken är klar och jag har läst igenom det första färdiga utkastet.

11 kommentarer:

  1. den blir säkert jättebra! ;)

    SvaraRadera
  2. Känns lite trist att det ska ta slut, liksom...
    Ska du fortsätta med någon annan bok när Nyckelväktarna väl är klart?

    SvaraRadera
  3. glömde fråga, hur många sidor kommer det bli? :D

    SvaraRadera
  4. du ska väl fortsätta skriva?! för jag älskar dina böcker!!längtar så mkt tills jag får läsa den fjärde boken=D har fantiserat om vad som kommer hända... aaaah längtar så mkt!!!!

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Javisst, jag kommer nog alltid skriva. Det ska bli jätteroligt att få prova på något nytt. Nu har jag trots allt skrivit på den här serien i ca 4 år, så det blir spännande att få prova på något annat.

    Angående hur lång boken blir så vet jag ju inte det förrän den är klar, men den är redan längre än de andra böckerna.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Så spännande! Kul att du kommmer att fortsätta skriva efter Nyckelväktarserien, som ju är så himla bra!

    Jag har förresten skrivit om dina böcker på Bokusbloggen, där jag under hösten/vintern gästbloggar om ungdomsböcker! Här finns min recension: http://blogg.bokus.com/nyckelvaktarna-en-fantastisk-fantasyserie-av-julia-sandstrom/

    SvaraRadera
  8. Hej Matilda,
    Tack för länken, det var roligt att läsa! :)

    SvaraRadera
  9. yes! skulle absolut inte vilja att den slutar, men blir hur kul som helst och läsa andra böcker, skrivna av dig ;) längtar till april! hoppas verkligen du inte behöver ändra datumet fler gånger. får klarar ju nästan inte av att vänta ^^*

    SvaraRadera
  10. Det känns skittråkigt att det bara ska ta slut liksom... >.<
    Liksom SLUT...
    Kommer att gråta floder när den väl gör det. ^^'
    Men man är som man är , hehe.
    Ska själv skriva en bok någon gång och jag håller på att övar med en massa noveller som bara går åt skogen >.<
    Har du någe tips på övningar man kan göra och så?
    /Elina

    SvaraRadera