torsdag 26 augusti 2010

Omslag till "Till sista vingslaget"

Här kommer det äntligen! Jag vet att vissa har väntat sedan jag skrev att jag fått se den första skissen. Därför är det jättekul att få visa det färdiga omslaget till Till sista vingslaget.



Som jag har skrivit tidigare så är det en ny illustratör den här gången, han heter Mattias Olsson (http://www.mattiasolsson.nu/), och han ska göra några förändring på omslaget, men de är så små att jag ändå kan lägga ut det här.
I nästa vecka kommer en formgivare på förlaget börja arbeta med titeln och färgen på texterna, så då är det färdigt.

Nå, vad tycker ni? Jag gillar verkligen det här omslaget och tycker att Mattias Olsson gjort ett jättebra jobb! Det är kanske lite annan stil på det här än de andra omslagen, men det är ju en ny illustratör så då får man ju räkna med lite skillnad. Hur som helst så tycker jag inte att det spelar så stor roll, eftersom det är så fint! :)
Om ni undrar vilka det är på bilden så har jag redan avslöjat det tidigare. Jag tänkte upprepa det, men det är en ganska stor SPOILER så om ni inte vill veta, läs inte vidare!

Men för er som vill veta kan jag berätta att det är Shanzoc och Liva.

15 kommentarer:

  1. Vilket häftigt omslag!


    Jag har en fråga till dig, du var ju ganska ung när du skrev På ödets vingar, men jag undrar om vilken linje och inriktning du valde till gymnasiet? Tacksam för svar!

    SvaraRadera
  2. Grymt omslag! Ja, ganska annorlunda stil, men det är väl ganska självklart :P

    *SPOILER*

    Shan och Liva såg verkligen inte ut som jag tänkt mig, haha :) Men det är väl ganska så liten chans att en karaktär faktiskt gör det x) Comíl (på UVS) såg iaf exakt ut som jag tänkt mig :P
    Min bild av Liva har ändrats nu, men den jag hade av Shan kommer nog sitta kvar ^^

    En fråga: vem är det på SLVB? Har alltid tänkt mig att det är Shan omringad av Avskydda, men verkar ju inte så nu xP

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt grymmt ut! :D
    Trode att Liva var lite mer mörkblond dock, men det spelar ju ingen större roll ;) jag gillar bilden väldigt mycket!

    Boken ska bli så spännande att läsa! :D

    SvaraRadera
  4. Kul att även ni gillar det! :)
    Tja, man måste ju komma ihåg också att det här bara är illustratörens tolkning av karaktärerna, som han hade tänkt sig dem, så det innebär ju inte att ni har fel i era sätt att se dem. :) De är ju inte heller helt och hållet som jag tänkt mig, och det är ju faktiskt jag som skapat dem :p

    Amelie - Jag gick naturvetenskapliga programmet på gymnasiet. Det stod mellan det och ett text och media - program. Har dock aldrig ångrat att jag valde natur. :)

    SvaraRadera
  5. *Spoiler*

    Så Shan lyckas alltså förvandla sig :) Ah, fatta att kunna fälla ut ett par vingar och bara flyga iväg ...

    SvaraRadera
  6. coolt omslag längtar efter boken jäääääätte mycke!!!!!!!!!! =) vill ochså kunna flyga såå!!!!!

    SvaraRadera
  7. Omslaget blev helt fantastiskt,
    Och jag antar att boken kommer bli det med!
    fast du är ung så blev hela serien jätte bra, du vet, det brukar ju vara så att man blir bättre och bättre för åren med vad man än håller på med, och för att du redan är så bra, kommer du bli sjukt bra med åren! allvarligt, fortsätt skriva för jag vill verkligen läsa mer av dina böcker! ;)

    SvaraRadera
  8. Jättefint omslag!! Men har inte Shanzoc lite små vingar?? :D Eller det kanske bara är jag som tycker det :) Älskar dina böcker <3

    // Gabriella

    SvaraRadera
  9. Hmmmmmmmmm...
    Måste tyvärr erkänna att jag gillade dom andra bättre. Jag trodde att Shanzoc hade mörkt hår, och bruna vingar. Har liksom sett honom så. :)

    SvaraRadera
  10. Hej Olivia,
    Då blir du kanske gladare när du ser det slutgiltiga resultatet. Shanzocs hår och vingar har en lite mörkare färg där. Det är inte stor skillnad, men du kanske gillar det bättre då.

    SvaraRadera
  11. Har alltid tänkt mig Shan med brunt hår och bruna vingar. Kommer nog fortfarande att göra det.
    Och Líva lång, smal och väldigt vacker.
    Det kommer nog att sitta kvar faktiskt :)
    Men omslaget var fint ritat. Gillade bakrunden mest :)
    Men Yukar är fortfarande min favorit ;)
    /Elina.

    SvaraRadera
  12. Så roligt att det blev Mattias Olsson som fick äran att illustrera din fjärde bok! Så elegant, så fantasieggande. Härligt! Heja, Mattias! /Gull

    SvaraRadera
  13. jag tycker att det var fint men har inte shanzoc brunt hår och bruna vingar? det stod väll så i de andra böckerna?

    SvaraRadera