torsdag 12 augusti 2010

Författarbesök

Något som jag gör utöver skrivandet och är väldigt roligt är att vara ute på författarbesök, till exempel i skolor eller bibliotek. I mitten på september ska jag exempelvis till Uddevall, där jag i en vecka kommer att vara på en skola och prata med klasserna om mig själv, mitt skrivande och mina böcker.
Jag tycker att det är väldigt givande att vara ute på författarbesök, i alla fall för mig, men säkert även för eleverna eller ungdomarna jag besöker. Jag vet i alla fall att jag skulle ha haft stor glädje av ett författarbesök när jag gick i skolan.
De flesta som bokar mig kontaktar mig personligen via Bonnier Carlsens hemsida, men jag är även medlem i Författarförmedlingen (www.forfattarformedlingen.se) och kan bokas via dem.

1 kommentar:

  1. Jaaa. Jag minns när du kom på författarbesök till Umeå Stadsbibliotek. Jag och min syrra gick fram till dig innan författarbesöket börjat och bad om bild och autograf. Efteråt läste jag din bok, och blev kär i den. Minnen, minnen... :)

    SvaraRadera