lördag 18 december 2010

Novelltävling

Här kommer ett tips för dem som är mellan 13 och 18 år och gillar att skriva. Just nu pågår en novelltävling vid namn "Det kallas rättigheter - Novelltävling", arrangerad av Kulturverket i Umeå och minabibliotek.se. Man kan vinna en iphone 4 och är samtidigt med och bidrar till handlingen i en opera. Om ni är intresserade kan ni gå in på www.minabibliotek.se/default.aspx?id=126729. Där står det bland annat vad tävlingen går ut på och hur man ska gå till väga för att delta.

Jag kommer vara med i juryn och bestämma vem som vinner. Det ska bli väldigt roligt och spännande!

9 kommentarer:

  1. Jag ska vara med med en novell :)
    Vad spännande, ska du vara med och döma! Nu blev man ju nästan nervös.

    SvaraRadera
  2. Jag fyller 13 den 22 Januari och kommer alltså att vara tillräckligt gammal när jag skickar in den, så jag KANSKE ska vara med :)

    SvaraRadera
  3. En fråga bara; är Times new roman ett måste, eller kan man ha vilket (lättläsligt och lika stort) typsnitt som helst när man skickar in?

    SvaraRadera
  4. Äsch, jag upptäckte att prisutdelningen var i Umeå och då jag bor i Stockholm har jag ingen chans som helst att komma dit -.-'

    SvaraRadera
  5. Jag har fått min lärare att ge oss det i läxa XD

    //Ivar

    SvaraRadera
  6. Vad ska namnet/rubriken ha för storlek?


    //Ivar

    SvaraRadera
  7. Hej Ivar,

    Det vet jag tyvärr inte. Om du går in på länken ovan hittar du säkert rätt person att fråga. :) Vad kul att du ska vara med!

    SvaraRadera
  8. Attans!!! Den blev 18 ord för lång =(


    //Ivar

    SvaraRadera