fredag 10 december 2010

Första utkastet

Det första utkastet till Till sista vingslaget är färdigt och ligger hos redaktören och förläggaren på förlaget. De ska läsa igenom och nu under december kommer större delen av rättningen ske. Redaktören har redan fått läsa större delen av boken och verkar tycka om den, så det tar jag som ett gott tecken. :) Själv är jag också rätt nöjd. Det är en del som behöver ändras, men när det är färdigt blir det nog jättebra.
För er som vill veta kan jag avslöja att den här boken kommer bli den längsta i serien.

9 kommentarer:

  1. åå! :D spänningen stiger!

    SvaraRadera
  2. Hejsan, jag undrar om du kommer ha en "Detta har hänt"-del i början av boken, som i de tidigare? Vore bra det :)

    SvaraRadera
  3. Hej Amelie,

    Ja, det kommer det absolut göra. Annars blir det för mycket att hålla reda på, tror jag. :)

    SvaraRadera
  4. Yey!
    Såklart dom här böckerna är absolut bäst!! >w<
    Btw...Finns det någon möjlighet att man får träffa dig någon gång...?
    Vore awesome isåfall! :D
    /Elina

    SvaraRadera
  5. Vore skitkul om boken blev till film!
    Är helt säker på att den slår Avatar och Twilight om den görs på rätt sätt och inte blir lika fejkad som t.ex eragon.
    Men fejkad och fejkad.
    Filmen följde inte boken överhuvudtaget.
    Saphira var fin och så. Men STORYN i FILMEN ska också vara bra.
    Så om dom beslutar sig för att göra en film. Så säg att på ett villkor får dom göra det att och det är att FILMEN följer BOKEN!
    Då toppar den reckordlistan skitlätt. Tro mig ^^
    /Elina

    SvaraRadera
  6. Håller me Elina :) fast först måste man väll få ut boken till USA isånnafall.

    Bäst att denna blir längst! TAGGA!

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Ja, det är nog inte särskilt aktuellt att det blir någon film av böckerna, men man kan ju alltid hoppas. :)

    När det gäller att träffa mig så beror det på. Nu vet jag ju inte vars du bor, men om du vill kan du ju hålla utkik efter var jag gör framträdanden och kanske komma dit, eller tipsa skolor/bibliotek om att de kan bjuda in mig på besök.

    SvaraRadera
  8. Jag har gjort en liten recension av På Ödets Vingar på en blogg som jag delar med några vänner. Recensionen finns här: http://bjursbrudar.blogspot.com/2010/12/medeas-bokrecension-pa-odets-vingar-av.html

    SvaraRadera