torsdag 6 maj 2010

Titeln till Bok 4!

Idag har jag spännande nyheter, bok 4 har fått ett namn! Det bestämdes alldeles nyligen av mig och min förläggare, Eva, och vi har även valt ut en scen till omslaget. Namnet är ett som jag har haft i huvudet ganska länge, redan innan jag var klar med "Under vingarnas skugga", vilket är ganska ovanligt, eftersom jag brukar ha jättesvårt att komma på förslag till titlar. Därför hoppas jag lite extra mycket att ni ska tycka om det.

Är ni beredda? :) Bok 4 kommer att heta: "Till sista vingslaget"

Det är alltså en variation av uttrycket "till sista andetaget", och jag tycker att det är ganska passande i och med att det här förmodligen är den sista boken i serien. Vad tycker ni?

45 kommentarer:

  1. Det blir ju kanon

    SvaraRadera
  2. Bättre än mina förslag :-)

    \Patrik

    SvaraRadera
  3. Jag gillar namnet. Det liknar faktiskt "Så långt vingarna bär" lite, men det gör inget ;)

    SvaraRadera
  4. Kul att ni gillar det! :)

    Amelie, ja nu när du säger det så kan jag hålla med om att det finns en viss liknelse.

    SvaraRadera
  5. Hej :D
    Namnet var supersuperbra :D Bara så bäst ;D
    Jag är ett STORT fan till dina böcker ;D Bättre finns inte och Yukarkre är faktiskt min favorit. Jag har gjort om om honom lite dock då jag rollar ^^'
    Kan berätta om du vill :D
    Och dessutom är karíter bara så jättebäst :D
    Har några egna idéer omdom också ^^' Men det är väl jag och min kompis som brukar rollal ite grann emellan varandra :D
    Liva är också min favorit. Hon är så otroligt bra gjord :D
    DIna böcker är dom bästa jag läst och det var ju så bäst då Shanzoc och Liva kysste varandra :D:D
    Dom kanske kan gifta sig sen...? (a'
    /Elina

    SvaraRadera
  6. Hej Elina,

    Tack, det är jättekul att höra! Du får självklart berätta mer om du vill, jag blir jättenyfiken. Och jag blir jätteglad att höra att du gillar Yukar, han är faktiskt en av mina favoriter med. :)

    SvaraRadera
  7. Tjohooo! :D
    Okej :D I min lilla värd är han en kille med svart spretigt hår och blå ögon. Han har en bror vid namn Kadaj och sen syster vid namn Auryn. Dessutom har han ett svagt begär för blod ibland och har någon del av någon magi. Han är på något sätt lite pojkaktig men ändå cool. Dessutom har han svarta vingar. Så är han i min lilla värld.
    Yukar är helt bäst :D

    SvaraRadera
  8. Okej, vad häftigt att höra hur du ser på honom! :D :D

    SvaraRadera
  9. Okej :D
    När kommer nästa bok ut ?

    SvaraRadera
  10. Som det ser ut nu siktar vi på våren 2011. Även fast titeln och omslaget börjar bli klara är det en hel del kvar att skriva, så tidigare än våren blir det i alla fall inte. :)

    SvaraRadera
  11. Okej. Är det den sista boken?
    Shan och Liva får gifta sig sedan tkr jaaag! :P
    DOm är så bäst tillsammans :D

    SvaraRadera
  12. Okejokej ;)
    Inget giftermål :D
    Bara jag som är lite för hyperaktiv ibland ^^'
    /Elina

    SvaraRadera
  13. Ja, det är det förmodligen.
    Hehe, vi får väl se hur det går för Shanzoc och Liva ... ;)

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  15. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  16. Va!? Kan du inte skriva fler böcker i serien? :O

    SvaraRadera
  17. Hej Jenny,
    Från början hade jag tänkt mig fler böcker. Att det nu lutar mot fyra beror på att förlaget inte vill att serien ska bli för lång. De ville faktiskt att den tredje skulle bli den sista. Serier säljer inte lika bra som "nyheter", alltså helt nya böcker. Så därför blir det nog bara fyra delar. :)

    SvaraRadera
  18. Till sista vingslaget, är ett bra namn jag gillar det. Jag kan knappt vänta tills den kommer ut.

    SvaraRadera
  19. Namnet är jättefint, tycker jag! (:

    Vad tråkigt att det är sista boken i serien, jag gillar verkligen den!
    Men du kommer väl skriva flera böcker som inte handlar om kariter och så, kanske göra någon annan serie om några annan fantasy-varelser?
    Jag hoppas i alla fall på det ^^

    Kram!

    SvaraRadera
  20. Hej Elin,
    Kul att du gillar serien! Och jag kommer absolut att fortsätta skriva. Förmodligen fantasy, men kanske att jag provar på någon annan genre också. Det är något som jag ser fram emot, efter att Nyckelväktarna är färdig, att få prova på nya saker. :)

    SvaraRadera
  21. bokhandlens leverantör hade innga av dina böcker kvar. =P

    SvaraRadera
  22. Oj då, det var värst! :) Varken första, andra eller tredje?

    SvaraRadera
  23. Till sista vingslaget låter jättebra!! Jag älskar verkligen dina böcker! Längtar efter Livas min när hon kommer på Shanzoc ;) När dom har pussats också...

    / Gabriella

    SvaraRadera
  24. Kom nyss på att jag saknade Comíl-mysteriet i UVS. I PÖV och SLVB fick det ganska stor roll, speciellt med avslöjandet om hans pappa (?) (som naturligtvis ingen av karaktärerna egentligen känner till, lol). Men i UVS fick det egentligen ingen roll i berättelsen alls. Fast, iofs klarnar säkert saker och ting för Comíl när Olie berättat allt han vet för honom - om inte mannen glömmer just att fråga om svärdet innan Shanzoc dödar honom (antar jag).

    SvaraRadera
  25. Hej Kristopher,
    Jag kan nog säga att "Comíl-mysteriet" kommer att ha stor betydelse i fjärde boken. :) Och jag tycker det är intressant att du tror att Shanzoc kommer att döda Olie.

    SvaraRadera
  26. En av mina små theories as usual XD Vet inte riktigt om jag tror på det på riktigt, men möjligheten FINNS ju iaf.

    SvaraRadera
  27. Sista vingslaget låter som en väldigt bra titel!
    Dina böcker är några va dem bästa jag har läst!
    Jag är väldigt spänd på att läsa den fjärde boken!
    :D

    SvaraRadera
  28. OuO Kan inte bärga mig tills den kommer ut XD

    Dina böcker är en stor insperations källa för mig och mitt skrivande.
    Och jag undrar om Shanzoc kommer att avslöja vem han verkligen är i nästa bok ;)
    Lycka till med fortsatt skrivande...

    Mvh Ett litet öviks faan :)

    SvaraRadera
  29. Jag Hoppas att du skriver fler böcker för jag gillar dina böcker jätte mycket. Dina böcker är de första jag värkligen har gillat väldigt mycket:)

    mvh:) Ett stort fan

    SvaraRadera
  30. Jag älskar dina böcker och jag längtar till att del 4 kommer ut!! Del 3 var den bästa än så länge men jag tror nog att del 4 kommer att vara den bästa av dom alla^__^

    Min favorite är Shanzoc! Men jag gillar även Comil och Dylla^^
    Liva är bara så där för mig, men det beror bara på att jag tycker hon liknar mig själv....man brukar ju inte gilla sin egen sort^^"

    SvaraRadera
  31. Åååh längtar tills den kmr ut!!!
    du e så himla bra!!!
    bästa böckerna ja har läst... redan från de första kapitlet är man fängslad!!!
    DU E HELT F.A.N.T.A.S.T.I.S.K!!!!!!!!!
    det blir en super bra tittel (Y)
    :D
    /// en 13 om ett ½ årig tjej :D

    SvaraRadera
  32. Tack för alla snälla ord! :D Betyder jättemycket att veta att ni gillar mina böcker.

    SvaraRadera
  33. nej du kan väll inte sluta med serien :(
    kommer verkligen att sakna den!

    SvaraRadera
  34. Jag sitter här med Under vingarnas skugga, som jag precis läst ut. Jag sökte lite på internet för att se om det kommit en bok till. Jag blev jätteglad när jag såg att den är på gång, men samtidigt ledsen över att det antagligen blir sista boken. Jag älskar fantazy och hoppas verkligen att du skriver fler böcker i den genren.

    Kram från ett av dina fans, Frida

    Ps. Till sista vingslaget låter jättebra!

    SvaraRadera
  35. Jag hade två frågor:

    1.Kommer serien att bli film?

    2.Ibland står det Tanichi och ibland Tanich?

    /Frida

    SvaraRadera
  36. Hej Frida,
    Tack! Det var kul att höra. :)

    Vad jag vet finns det inga planer på att göra böckerna till film.
    í-et i slutet av Tanichs används av någon av hans undersåtar, t ex Solices, för att visa respekt. Det är som en titel, skulle man kunna säga, som karíter använder när de tilltalar sina ledare.

    SvaraRadera
  37. Hej Julia! Jag älskar dina böker jag har inte kunnat lägga undan dom på kvällarna!Jag blir som förtrollad och det slutar med att klockan är 1 på natten och jag måste sova.Nu när jag skriver det här inlägget så har jag faktiskt precis läst ut "under vingarnas skuggor". Jag älskade slutet och längtar till 4 delen kommer ut. JAg har föreslagit dina böcker till mina kompisar och jag tror att några sak börja läsa dom. Men tack så mycket för att du skrivit dom här underbara böckerna vet inte vad jag skulle gjort utan dom :D /Maria

    SvaraRadera
  38. Hej Maria,

    Jätteroligt att höra! Tack så mycket för dina fina ord. :)

    SvaraRadera
  39. Min lärare i skolan kom med den första boken då, och jag var lite skeptisk. En dag senare bad jag om allihopa, för dom var så bra!
    Har väntat sen december på att den sista ska komma ut, längtar! (;

    SvaraRadera
  40. jag tycker att dina bok är fantastik ,jag längtar efter att se den sista delen och jac bara älska liva och chanzoc tillsammans

    SvaraRadera
  41. Robin Cronberg2 mars 2011 kl. 01:56

    Kan knappt bärga mig tills boken kommer ut,har läst alla tre så många gånger redan. Ej heller tills man får reda på vem som vinner novelltävlingen. :)

    SvaraRadera
  42. Längtar tills 4 delen! Läste precis ut "Under vingarnas skugga", sträckt läste den rakt igen och njöt av varje sida! Tack att du slutade boken med Liva och Shanzoc ihop! Så gölligt :)
    Din talang för detta är sjuk bra! Fortsätt skriva!

    Hälsingar Christoffer Kirk

    SvaraRadera
  43. Hej!
    Älskar dina böcker, och fantasy böcker med, så jag hoppadrs att du kunde skriva fler fantasy böcker :):)
    Kan inte du lägga ut en app på typ android market så att men kan läsa dem när man vill :)

    Mvh VaiaN

    P. S. Låter som en jättebra titel :D

    SvaraRadera