måndag 31 januari 2011

Paket

I slutet av förra veckan fick jag ett tjockt paket från min redaktör. Det var manuset till Till sista vingslaget som hon gått igenom och redigerat. Så i helgen har jag haft fullt upp med att ändra och rätta, och igår kväll skickade jag tillbaka det till förlaget. Härnäst ska en korrekturläsare rätta stavfel och liknande, och manuset ska gå till sättning, vilket betyder att det bland annat får det teckensnitt som det har i boken. Sedan börjar det närma sig tryckning!

8 kommentarer:

  1. å fy så spännande! Inte långt kvar nu! :D

    SvaraRadera
  2. *Använder GIMP för att zooma in bilden* Äsch, kunde du inte haft en lite närmare bild? :( Så man kunnat se texten på sidan? (nu blev det suddigt) :D Nej men det känns sjukt att det snart är slut, har ju följt serien sen På Ödets Vingar :/ LÄNGTAR ändå :D

    SvaraRadera
  3. Anna,
    Ja, visst är det! 404 sidor för att vara exakt. Men då är mellanrummen mellan raderna mycket större än i vanliga fall, så att det ska vara lättare att rätta. Egentligen är det en hel del färre.

    SvaraRadera
  4. Vad spännande med att läsa boken :D Jag har längtat sen jag läste ut 3:an ^^
    Vet du på ett ungefär vilket datum den kommer ut :D?

    SvaraRadera
  5. Juria,
    Jag tror att datumet är satt till 12e maj. Men den brukar kunna dyka upp i affärerna någon vecka innan. :)

    SvaraRadera