onsdag 17 mars 2010

Nu är den klar

Igår fick jag mitt första exemplar av Under vingarnas skugga, tryckt och klar. Den är jättefin och jag ser verkligen fram emot att höra vad ni tycker och tänker.

Nu när förlaget får sina ex skickas de snart ut till bokaffärerna, så att de är där i tid för den 8:e. Ibland händer de att affärerna ställer ut böcker någon dag innan själva utgivningsdatumet, så den första veckan i april kan ni hålla utkik i bokaffärerna.

Lite fakta om boken:
  • Den är 480 sidor lång, alltså har den nästan precis lika många sisdor som Så långt vingarna bär. Men den som tittar riktigt noga på texten kanske ser att teckensnittet är lite mindre än i de första två. Boken är alltså egentligen en smula längre, men det är ingenting som syns på antalet sidor.
  • I början kommer det finnas en "Detta har hänt" - del, något som saknades i Så långt vingarna bär. Eftersom handlingen i böckerna går ihop så pass mycket kan det vara svårt att minnas vad som hänt i de första två.
  • En del karaktärer från de tidigare böckerna kommer att dyka upp, medan andra inte syns till. Ett exempel på några som finns med är smugglarna Miela, Deron och Kade.

6 kommentarer:

  1. Spännande!
    Det kommer kännas lite konstigt att texten är mindre, men det kommer nog att gå bra!
    Jag ska vara först i affären för att få boken!
    Kan du inte lägga ut en liten bit ur fösta kapitlet? SNÄLLA????
    Älskar dina böcker <3

    SvaraRadera
  2. Hej Olivia,
    Du kommer nog inte ens märka att texten är lite mindre, så jag är säker på att det kommer gå bra.

    Det är jätteroligt att du längtar efter att få läsa boken, men tyvärr kommer jag inte lägga ut någon del av den. Jag låter inte ens min familj eller mina vänner veta/läsa något förrän den kommer ut. ;)
    Men nu är det inte så lång tid kvar att vänta. :)

    SvaraRadera
  3. Min son fyller elva några dagar senare och ska få boken i födelsedagspresent. Han har längtat sååå mycket efter att läsa fortsättningen, men vet inte att den tredje delen kommer ut lagom till hans födelsedag, så jag räknar med att det blir en mycket välkommen present:)

    Annika

    SvaraRadera
  4. Jag läste den igår :D Sjukt bra faktiskt!

    SvaraRadera
  5. Hej Julia!
    Har just läst ut den nya boken och gillar den lika mycket som de två första. Jag skriver själv och är grymt avundsjuk på hur duktig du är :-)vad jag kan förstå planerar du att skriva ytterligare två delar till serien. Har du redan börjat skriva fortsättningen eller är den redan klar? Det är nog fler än jag som knappt kan vänta på fortsättningen... Hoppas att det inte tar ett helt år./Annelie

    SvaraRadera
  6. Hej Annelie!

    Vad roligt! Vad glad jag blir. :D
    Just nu skriver jag på den fjärde delen som förmodligen blir den sista i serien. Och jag förstår själv hur det är att vänta på en bok man verkligen vill läsa, men den fjärde boken kommer nog komma ut om ett år, detta antar jag eftersom de andra böckerna har kommit ut med ett års mellanrum. Jag är nämligen långtifrån klar med manuset, tyvärr. :p

    SvaraRadera